Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Nazwa użytkownika: Hasło:

Autor Wątek: Stalowa lonża  (Przeczytany 1676 razy)

Lobo

• Administrator
    • Timber
Stalowa lonża
« dnia: Marzec 01, 2014, 17:15:37 »

Pamiętajcie stalowa lonża nie chroni przed przecięciem ;]
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=QEyXoCwLOP0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=QEyXoCwLOP0</a>
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Odp: Stalowa lonża
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 01, 2014, 17:31:28 »

W sprawach arborystyki i lonzy jestem laikiem ale miałem podobne zdarzenie i myślę ze coś w tym filmie jest nie tak . Ciełem drzewo na kawałki a pod nim była lina 12mm stalowa i uwierz mi tylko dotknełem lekko łańcuch był już do niczego może z 2 mm poszło liny. Jak pisze jestem zielony i to tylko moje zdanie , a tak w ogule to jaka grubość stali jest w lonzy.

Lobo

• Administrator
    • Timber
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 01, 2014, 17:52:13 »

Oni nie dotykają pilarką tylko ją cisną. Standardem w lonżach jest stal o średnicy 8mm.
Lepiej przyjąć do wiadomości to że może wystąpić taka sytuacja i zabezpieczać się na 2 sposoby taki morał.

« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 01, 2014, 18:08:19 »

Mam poradnik trreclimbera i tam jasno pisze o dwóch miejscach zabezpieczenia . Kolego Lobo ja też troche cisnełem i tej linki nie zauważyłem jedyne co odrazu dało sie odczuć too zero cięcia i trocin . Zrób sobie eksperyment załuż stary łańcuch wez kawałek linki i sprawdz na ziemi . Ale zgadzam sie z tobą o dwóch zabezpieczeniach BHP PRZEDEWSZYSTKIM

Lobo

• Administrator
    • Timber
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 01, 2014, 18:12:47 »

dla mnie sprawa jest oczywista jeśli dla Ciebie nie to trudno.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 01, 2014, 18:21:09 »

Ty tu jesteś specjalistą  zgadzam sie ze trzeba sie zabezpieczać ale mam troszke mieszane myśli na temat tego filmu  jakoś za łatwo poszło  i jeszcze raz powturze bhp przedewszystkim

Beny

• ISA certified
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 01, 2014, 18:31:34 »